מדדים יחסיים

לא מזמן צפיתי בטלוויזיה במשחק כדור – רגל מליגת האלופות.
בתחילת המחצית השנייה, החליט מאמן אחת הקבוצות לבצע חילוף של אחד השחקנים.
בשידורי כדור-רגל מאירופה, נהוג כי בעת הצגת שקופית החילוף, מציינים את המרחק אותו גמא השחקן במשחק עד החילוף.
נדהמתי לדעת שהשחקן המוחלף עבר מרחק של 7.72 קילומטר !
וואו…כמעט 8 קילומטרים ב- 60 דקות משחק!!
תוך לגימה מהבירה ופיצוח גרעין נוסף, חשבתי לעצמי איזה מאמן בר דעת יחליף שחקן שכך "שורף את הדשא"?
לא עברו 2 שניות והשקופית התחלפה בממוצע הקילומטרים של כל הקבוצה ומה הסתבר לי, שלמעשה מדובר בשחקן עצלן, חסר כושר שמוריד את הממוצע של הקבוצה.
את מקרה הכדור-רגל אפשר להשליך על המדדים העסקיים שלך בארגון –
  • מנהל/ת המכירות שלך מכר/ה בחודש הקודם 100 והחודש 110. זה טוב ? זה שיפור או הרעה? ואם היו אומרים לך כי בחודש הקודם נמכרו 5 ליום והחודש 4.5 ליום? או אולי אם תדע כי ממוצע הצוות הוא 120 אז דעתך תהיה שונה?
  • החודש נכנסו למוקד 10,000 שיחות. זה מעט מידי? אולי כדאי לבדוק מול חודש קודם או אשתקד? אולי לנתח את הנתונים ברמה היומית?
כל מדד שמעוניינים לחקור ולהציג חייב לבוא תוך כדי השוואה נכונה לפרמטר מקביל על מנת לאפשר לבחון את הפרספקטיבה האמתית.
בנוסף, חשוב מאוד לדעת מה ברצוננו להציג על מנת לדעת איזו השוואה לבצע.
נתונים ומספרים שלא באים ליד ערך יחסי כלשהו לא יגידו לנו דבר!
אנחנו ב- Wiservice נעזור לך לבנות את מערך המדידה הנכון לארגון שלך.
פייסבוק
טוויטר
לינקדאין
פינטרסט

אבחון ראשוני ללא עלות השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם