אנחנו על המפה

מה זה GIS (Geographic Information systems)? מערכת מידע גיאוגרפית (ממ"ג) היא תוכנה המאפשרת ניהול, אחזור וניתוח מידע על בסיס מפות גיאוגרפיות תוך שילוב תכנים ממספר שכבות מידע והצגתם במקביל. הממ"ג מקבץ של כלים להתמודדות עם שאלות עסקיות העולות בארגון, תוך שימוש במידע הקיים בתוך הארגון בשילוב מידע הקיים מחוץ לארגון. יותר מכך, הכלי מאפשר שיתוף מידע בין משתמשים שונים בארגון ברמות שונות של הרשאות.
בעולם ולאחרונה בישראל, יותר ויותר ארגונים פונים לכלי לצורך שימוש שוטף ותכנוני בממ"ג היות והוא מאפשר ניתוח מצב קיים ומצב עתידי של הארגון ולתת מענה על שאלות פשוטות ומורכבות, בצורה ויזואלית וברורה. הכלים בממ"ג מסייעים לנו להבין מהם הצרכים של הלקוחות שלנו, הקיימים והפוטנציאליים, והאם אנחנו מספקים את צרכיהם בצורה שהיא גם יעילה ונכונה לארגון. כך ניתן לנתח סוגיות של פרישת שירותים, שיווק, הכנסות, ועוד רבות אחרות. לדוגמא:
–          מהו פוטנציאל החדירה וההכנסות שלנו בכל אזור?
–          היכן כדאי לנו למקם סניף של הארגון והיכן אסור לנו?
–          מהו המרחק והזמן שנדרשים לכל לקוח שלי להגיע אליי?
–          זיהוי גאוגרפי לנטישת לקוחות.
–          בחינת הקשר בין הביצועים העסקיים והתפעוליים לבין מיקום גאוגרפי.
–          האם אני נותן כיסוי שירות בכל הבניינים באזור, גם בקומה 20?
–          האם ישנה חריגת בנייה במבנים?
–          ועוד הרבה!!
5 שלבים ליצירת מפה להסקת מסקנות וקבלת החלטות:
1.      מיפוי לקוחות הארגון ופעילותם – ראשית, ממקמים את הלקוחות שלנו, מנתחים את המאפיינים שלהם ושל האוכלוסייה באותו אזור ומבינים את תוצאות הפעילות העסקית הקיימת שלנו.
2.      זיהוי חוזקות וחולשות במצב הקיים – היות ומגוון הנושאים בהם ניתן לטפל באמצעות הממ"ג גדול, חשוב לאתר את מאפייני הפעילות שלנו. לדוגמא: היכן מרבית הלקוחות שלנו, האם אנחנו מספקים שם שרות, ועוד.
3.      זיהוי הזדמנויות עסקיות – בשלב זה מתמקדים במספר הזדמנויות עסקיות מומלצות בכל אזור כגון: השקעה בשיווק לאוכלוסייה מסוימת לפי מאפייני השכונה, מומלץ להשקיע בעידוד שימוש במוצר מסוים ועוד.
4.      הגדרת יעדים – לאחר שאיתרנו את ההזדמנויות העסקיות בהן נרצה להתמקד, נבדוק את התרומה הפוטנציאלית של כל פעילות בכל אזור. לדוגמא:
–          נגדיר את כמות הגיוסים הפוטנציאליים עבור כל אזור שיש בו המלצת גיוס
–          עבור כל אזור שקיימת בו המלצה להגברת פעילות נאפיין את הפעילות ונגדיר את היעד לפעילות
–          עבור כל אזור שקיימת בו סכנת נטישת לקוחות נגדיר את יעד מניעת הנטישות והפעילות המתאימה למניעת הנטישה
–          לאחר הגדרת היעדים נוכל להגדיר את פוטנציאל ההכנסה התיאורטי של האזור
–          כך נוכל לקבוע בכל אזור מה הן הפעילויות בהן מומלץ להתמקד (פוטנציאל הכנסות גבוה יותר), מתוך מגוון הפעילויות הקיים באזור
5.       יישום פעילויות עסקיות – לבסוף נוכל לפנות בערוצים המקובלים אל אותם לקוחות פוטנציאליים. בתוצאה הסופית מתקבלת פניה אפקטיבית וממוקדת ללקוחות חדשים ומכאן לגיוס יעיל יותר ואיכותי יותר
לנו ב- Wiservice היכולת, האמצעים והניסיון לשים את הארגון שלך על המפה!!
באמצעות יכולת עיבוד נתונים גאוגרפית וסטטיסטית (ע"פ נתוני הלמ"ס) ניתן לשפר את הביצועים העסקיים והתפעוליים באופן משמעותי.
אז אל תלכו לאיבוד…
פייסבוק
טוויטר
לינקדאין
פינטרסט

אבחון ראשוני ללא עלות השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם