ייעוץ אסטרטגי לחברות

ייעוץ אסטרטגי הינו שירות הניתן עבור ארגונים וחברות על מנת לתכנן אילו פעולות צריכות להתבצע על מנת ליישם אסטרטגיה יעילה המותאמת למצב השוק ולמידת התחרותיות של הארגון. כיום יותר מתמיד התחרות בין עסקים, ארגונים וחברות גדלה עם הזמן, במקרים מסוימים יש צורך ביישום של שינויים ובחינה מחדש של התהליכים בארגון כדי להשיג את המטרות הרצויות.

כיום ניתן למצוא מגוון של חברות המעניקות שירותי ייעוץ אסטרטגי לחברות וארגונים, על מנת לקבל את ההחלטות הנכונות לארגון יש צורך ביועץ אסטרטגי שרואה את התמונה במלואה. במסגרת הייעוץ האסטרטגי נבחנת יעילות הארגון, שיטות העבודה ורמת האפקטיביות של העובדים והמחלקות, כמו כן היועץ האסטרטגי בוחן את כל תחום השיווק של החברה, ניהול המכירות ובקרת הכספים, בחינת כל התחום הלוגיסטי והתפעולי, בחינת הדרג הניהולי וכיצד הוא פועל ועוד.  

חברות וארגונים רבים צריכים לבצע שינויים רבים כדי למקסם את הרווחים והמכירות. יועץ אסטרטגי הוא מי שמתאים למשימה ויוכל לתכנן אסטרטגיה עסקית מתוך ראייה מרחבית  והבנת התהליכים הקיימים אצל המתחרים. חשוב לדעת שיועץ אסטרטגי מקצועי יוכל לספק לארגון תכנית עסקית שעלולה להשתנות בהתאם למצב הכלכלי של החברה או בהתאם לשינויים אחרים שעלולים להתרחש.

מדוע יש צורך בשירותי ייעוץ אסטרטגי לחברות

תכנית אסטרטגית מקצועית ומקיפה תוכל לתרום לשיפור ולצמיחת הארגון באופן משמעותי. יועץ אסטרטגי מבצע אנליזה של נתונים עסקיים וכלכליים ולפי תוצאות הניתוח הוא מכין את התכנית האסטרטגית שנועדה לתת מענה על הבעיות השונות בארגון וכיצד ניתן לייעל אותו לטווח הרחוק.

חשוב לדעת שיועץ אסטרטגי מקצועי, אמין ומנוסה יוכל לחולל פלאים בארגון, היועץ מגיע לארגון עם הידע הדרוש כדי לבצע את השינויים הנדרשים על מנת למנף את הארגון ולגרום לו להתייעל, לשגשג ולהצליח. למרות שארגונים יכולים לחוות קשיים ומהמורות שונות במהלך הדרך, כגון כניסה של מתחרים חדשים, מוצר חדש, תכנית עסקית שלא הצליחה ולפעמים מדובר בתהליכי עבודה לקויים שיכולים לגרום לתפוקה נמוכה של העובדים ואי השגת המטרות והיעדים שהוצבו בתכנית העסקית.

יועץ אסטרטגי יוכל לתת מענה לבעיות השונות על ידי שימוש בכלים מקצועיים כגון תכנון והצבת מטרות לארגון בהתאם למצב הקיים בשוק, בניית פיתוח אסטרטגי שנועד להתמודד מול המתחרים של הארגון, הטמעת תהליכי שינוי ארגוני וכלכלי, למשל שינוי מבנה ארגוני, צמצום עלויות רכישה, ניהול סיכונים, שינויים בתהליכי הייצור, שרשרת האספקה, שינוי במחלקות השונות, איחוד או פיצול של צוותים ומחלקות, התייעלות התהליכים בארגון ועוד.

ייעוץ אסטרטגי לחברות מספק זיהוי ואבחון של הבעיות השונות בארגון תוך קבלת החלטות משותפות עם הדרג הניהולי של החברה, על סמך הממצאים של המחקר והנתונים שנחקרו בתחילת התהליך , חשוב לדעת שתכנית אסטרטגית הינה לטווח ארוך (5 עד 10 שנים).

כיצד מתבצע תהליך ייעוץ אסטרטגי ?

  • השלב הראשון בתהליך ייעוץ אסטרטגי לחברות הוא בחינה של תהליכי העבודה בארגון, היועץ האסטרטגי משתמש במגוון שיטות לאיסוף מידע על ההתנהלות השוטפת של העובדים, כמו כן הוא משתמש בכלים שונים כגון ראיונות, תצפיות, שאלונים וכדומה.
  • לאחר שלב איסוף המידע, היועץ האסטרטגי מכין תכנית פעולה שאותה הוא מציג בפני הנהלת החברה או הארגון, התכנית מכילה את כל התהליכים בחברה המצריכים שינוי, ייתכנו גם שינויים במבנה הארגוני ובהיבטים נוספים כגון מערך השיווק והמכירות.
  • חשיפת התכנית בפני העובדים הרלוונטיים בארגון, לאחר אישור ההנהלה על יישום התכנית בפועל. חשוב להבין שגם יישום ההצעות לשינוי של היועץ האסטרטגי ייכנסו באופן הדרגתי, תוך בחינת הסתגלות העובדים לתהליכי השינוי, כמו כן היועץ האסטרטגי צריך לבצע מעקב ופיקוח על התנהלות הארגון במהלך יישום התכנית.

מתי פונים ליועץ אסטרטגי?

הפנייה לייעוץ אסטרטגי לחברות צריכה להתבצע בשלב מוקדם ככל הניתן ולאו דווקא כאשר החברה או הארגון נקלעים למשבר כלכלי. ישנם מצבים שונים המצריכים ייעוץ אסטרטגי כמו למשל  ירידה בהכנסות החברה, חילופי מנכ"לים, כניסה של מתחרים חדשים לשוק, השקה של מוצר חדש ועוד.

במקרים בהם החברה נקלעת לבעיות שונות ואינה מצליחה לפתור אותן, ייתכן שיש צורך בשינוי תהליכי העבודה והטמעה של תהליכים חדשים שיכולים לתרום לתפוקת העובדים ולקיצור תהליכים. יועץ אסטרטגי בוחן את מצב החברה בנקודת מבט אובייקטיבית לחלוטין ולכן יש לכך יתרון מהותי.

ייעוץ אסטרטגי יכול לתרום לחברה בכל שלב של הפעילות העסקית, ייתכן שהחברה מעוניינת להתרחב ולכן זקוקה לתכנית אסטרטגית שתוכל לסייע ביישום התהליך בצורה נכונה וטובה. כמו כן יש חברות המעוניינות במיזוג או רכישות נוספות, גם במצבים אלו יועץ אסטרטגי יוכל לסייע וגבש תכנית מתאימה.

איך בוחרים שירותי ייעוץ אסטרטגי לחברות?

על מנת לבחור ביועץ אסטרטגי מקצועי ומנוסה שיוכל לקדם את מטרות החברה או הארגון, יש לבחור ביועץ בעל וותק בתחום. חשוב לבחור בחברת ייעוץ אמינה, מוכרת ובעלת מוניטין. יועץ אסטרטגי מקצועי יוכל להביא ערך לחברה מכמה בחינות כגון התייעלות של מערך השיווק והמכירות של העסק, הפחתה בעלויות רכישה, בחינת הנתונים הכספיים וכיצד ניתן להגדיל את הרווחים, כמו כן היועץ האסטרטגי מסתכל על הארגון במבט על ויכול להצביע על בעיות שונות שעלולות להתרחש מסיבות שונות.

חשוב לדעת שגם לאחר הגשת התכנית האסטרטגית, החברה תצטרך ליישם בצורה שיטתית את ההצעות לשינוי כדי לקבל את התוצאות הרצויות, אחד הקשיים הגדולים שחברות חוות במהלך ייעוץ אסטרטגי הוא חוסר היכולת או אי עמידה ביישום של התכנית, כמו בכל תהליך מורכב, התוצאות יגיעו וניתן להתייעל ולשפר את התהליכים בחברה, אך זה תהליך שלוקח זמן ודורש התמדה והשקעה מצד כל הגורמים המעורבים.

על מנת לבחור ביועץ אסטרטגי מקצועי, מומלץ לבקש המלצות וחוות דעת, אפשר לשוחח עם לקוחות קודמים, או מקומות שעבד בהם בעבר.

חברות רבות מחפשות ייעוץ אסטרטגי על מנת להניע את העסק קדימה. היכולות האמיתיות של היועץ האסטרטגי יכולות להשפיע על הצלחת החברה בצורה מהותית. מעבר לכך, חברות יכולות לשכור את שירותיו של יועץ אסטרטגי עצמאי או כחלק מחברה, מומלץ לבדוק את היכולות והכישורים של כל יועץ שבו החברה מתעניינת על מנת להבין האם תרומתו לחברה תהיה משמעותית, מהן ההצלחות שלו בעבר עם חברות וארגונים שונים, האם החברות יישמו את ההצעות לשיפור וייעול החברה.

חשוב לדעת שייתכן שהעלות של יועץ אסטרטגי ותיק ומנוסה לא תהיה זולה, אך ההשקעה משתלמת לטווח הארוך. חשוב לבדוק הצעות מחיר, כמו כן יש לשים לב שהצעת מחיר נמוכה מידיי עלולה להעיד על חוסר ניסיון או על חוסר מקצועיות, יש לבדוק גם את ההשכלה של היועץ האסטרטגי. לכן טרם סגירת החוזה עם החברה או היועץ האסטרטגי הפרטי, יש לוודא את הרזומה, את ההצלחות של היועץ עם חברות אחרות כדי להבטיח לקבל את הייעוץ הטוב ביותר, שיבטיח את ההצלחה העתידית של החברה. מה שחשוב הוא היישום בשטח של המלצות היועץ האסטרטגי.

כאשר בוחרים יועץ אסטרטגי יש לבדוק מה החברה או היועץ העצמאי מספקים במסגרת השירות ומהן העלויות. מומלץ לבחור ביועץ אסטרטגי שמגיע מאותו תחום הפעילות של העסק, מדובר על מי שכבר מכיר את המערכת ויודע כיצד ניתן לשפר את הביצועים כדי לגרום לעלייה במכירות והרווחים וכמו כן כיצד לייעל את העבודה במחלקות השונות.

מאחר שהתחרות בין חברות הינה גדולה במיוחד, המציאות הופכת עבור אותן חברות הופכת למורכבת הרבה יותר ויש לבחון את החברה מכל היבטיה כדי לעלות על הקשיים ועל הבעיות הקיימות על מנת להביא לשיפור וייעול של ת]וקת העובדים וכן של הרווחים והמכירות.

היועץ האסטרטגי מתחייב ללקוח לקבל נתונים אמיתיים על המצב בעסק על פי ניתוח עומק שמבצע היועץ, חשוב לדעת שחוות דעתו של היועץ האסטרטגי לחברות הינה אובייקטיבית גם אם היא אינה תואמת את הדרג הניהולי של החברה. כדי לגרום להצלחת התהליך מומלץ ליידע את העובדים בחברה על התהליך כדי לגרום לשיתוף פעולה מצידם.

ייעוץ אסטרטגי מאפשר להתרכז בניהול העסק, הבנת רב מערכתית של כל התנהלות החברה מכל הרמות, מרמת העובד הפשוט ועד לדרג הניהולי, היועץ האסטרטגי מכין תכנית עסקית, שיווקית וכלכלית על מנת לקדם את החברה או הארגון לעבר המטרות והיעדים שהציבה לעצמה.

ייעוץ אסטרטגי לעסקים, חברות וארגונים כולל בתוכו הגדרת יעדים של החברה, לאחר מכן מגיע שלב איסוף המידע על העובדים והתנהלות השוטפת של הארגון, בחינת נתונים כספיים, רווחים, מכירות, פרסום ושיווק ובחינת הדרג הניהולי של החברה תוך תכנון צעדים עתידיים לצורך שיפור וייעול המערכות השונות, תפוקת העובדים ועוד.

אצלנו בחברת Wiseservice תוכלו לקבל מגוון פתרונות חכמים לשיפור ביצועים והטמעת תהליכי עבודה חדשים שיעזרו לקידום העסק שלך. אצלנו תוכל לקבל נתונים אמיתיים  על מצב העסק, כיצד ניתן לשפר את תהליכי העבודה, להגדיל את הרווחים ולייעל את הפעילות העסקית, נשמח לתת מענה לכל שאלה או פנייה.

פייסבוק
טוויטר
לינקדאין
פינטרסט

אבחון ראשוני ללא עלות השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם