ייעוץ עסקי למרפאת שיניים

בואו נדבר השאירו פרטים

ייעוץ עסקי למרפאת שיניים

רופאי שיניים רבים מנהלים מרפאות שיניים פרטיות שבהן הם צריכים לנהל בעצמם את כל ההיבטים החשובים של המרפאה, מניהול הלקוחות, ניהול חשבונות, ניהול כספים, הדבר מצריך הרבה מאד זמן, אנרגיה וירידה לפרטים הקטנים שאינה תמיד אפשרית עקב הטיפולים השוטפים בלקוחות וחוסר זמן.

ייעוץ עסקי עבור מרפאת שיניים יוכלו לסייע לרופא השיניים לנהל את המרפאה בצורה טובה יותר, ייעוץ עסקי מקצועי יספק לרופא השיניים ידע מקצועי כיצד ניתן לקדם את רווחיות המרפאה, כמו כן שיפור וייעול של היבטים בניהול המרפאה, שברוב המקרים נובעים מכך שרופאי השיניים אינם מתמחים בניהול. בנוסף לכך, ייתכן שיועץ עסקי ימליץ לרופא השיניים להרחיב את כוח האדם במרפאה ומלבד המזכירה שמתאמת את התורים, ייתכן שיהיה צורך במנהל מרפאה שיוכל לבצע מעקב שוטף על ניהול החשבונות של המרפאה, כמו כן הוא יוכל לבצע מעקב אחר תזרים המזומנים, כמו כן מנהל מרפאת שיניים יוכל להרחיב את קהל הלקוחות הפוטנציאלי של המרפאה על ידי יישום של כלים לשיווק  ופרסום המרפאה.

על מנת להרחיב את הפעילות העסקית של המרפאה יש צורך בביצוע של כמה צעדים חשובים. כגון קביעת יעדים ומטרות מוגדרות מראש. כמו כן יש צורך בבניית תכנית עסקית הכוללת חיסכון במשאבים, ניהול פיננסי נכון של המרפאה, האצלת סמכויות על עובדי המרפאה, מערב, מדידה ובקרה של תהליכי העבודה השוטפים במרפאת השיניים.

על מנת להגיע ליישום בפועל של המטרות המוגדרות מראש, יש צורך בייעוץ עסקי מקצועי המתמחה בייעוץ למרפאות שיניים. יועץ עסקי יוכל לספק לרופא השיניים בעל המרפאה, ראייה מרחבית כוללת על המצב האמיתי של המרפאה מבחינה פיננסית, תפעולית, ניהולית וכדומה ויוכל לספק לו תמונה ברורה כיצד ניתן לשנות, לשפר ולייעל את תהליכי העבודה במרפאה. חשוב לדעת שתהליך ייעוץ עסקי הוא תהליך ארוך טווח וייתכן שיהיה כרוך בהוצאה גדולה, אך משתלמת לטווח ארוך.

יועץ עסקי למרפאת שיניים בונה עבור המרפאה תכנית עסקית מקיפה, יסודית וקפדנית כיצד ניתן לשפר ולייעל את תהליכי העבודה במרפאה. בנוסף לכך, התכנית העסקית כוללת גם היבטים שיווקיים של המרפאה על מנת להרחיב ולהגדיל את קהל הלקוחות הפוטנציאלי ובכדי להגדיל את הרווחים של המרפאה. על מנת להביא לפרסום ושיווק מרפאת שיניים, יש צורך בהגדרה ברורה של המרפאה, תחום ההתמחות של הרופא, הכנת כרטיס ביקור, אתר אינטרנט, הוספת המרפאה לרשתות חברתיות, ייתכן שכדאי ליצור קשר עם חברות לקידום אתרים ולברר מה הם מציעים על מנת לקדם את אתר המרפאה, חשוב לדעת שניתן להביא לקידום אתר לפי אזור מסוים ויש לכך יתרון משמעותי, כמו כן חשוב שיהיה באתר המרפאה טופס פרטי קשר, כל אלו נועדו לקדם את הכניסה של לקוחות חדשים אל המרפאה.

במרפאת שיניים רופא השיניים אינו יכול לנהל את המרפאה בצורה מיטבית, מאחר שהוא נדרש לטפל בלקוחות ולתת להם מענה מקצועי. למעשה הטיפול בלקוחות הוא הזמן החשוב ביותר שאותו רופא השיניים צריך להשקיע מהלך עבודתו במרפאה ואין לו את הזמן הנדרש כדי לנהל את המרפאה מבחינת היבטים כלכליים ותפעוליים. ניהול נכון של מרפאת שיניים צריך לכלול בחינה של פרמטרים שונים כגון כמות הלקוחות שמגיעים למרפאה לצורך טיפולים, כמה מהם מגיעים על בסיס קבוע, במידה ויש לרופא תחום התמחות, כמה מן הלקוחות שמגיעים למרפאה מבקשים טיפול בתחום זה, כמו כן מנהל המרפאה צריך לדעת מהו הממוצע של ההכנסות עבור כלל הלקוחות.

בנוסף לכך, יש לבחון את התמחור של הטיפולים השונים, האם בוצעה בקרה אחר המחירים, ייתכן והמחירים בשוק השתנו עם הזמן, אך רופא השיניים עדיין לא דרג לשנות, להשוות, לבצע מחקר שוק על המחירים הקיימים וזה עלול גם לפגוע במוניטין שלו לאורך זמן. בנוסף להיבט המחירים, ישנם היבטים נוספים שיש לבחון כגון רכישת ציוד וחומרי גלם עבור הטיפולים, ייתכן שיש ספקים שיוכלו להוזיל באופן משמעותי את העלויות ומומלץ לבצע סקר שוק על מגוון הספקים, על מנת להוריד את המחירים או לשנות את נותני השירות עבור מי שמציע ציוד וחומרי גלם מוזלים יותר, אך כמובן תוך התחשבות במחיר, בשירות, בזמני האספקה וכדומה.

בניית תכנית עסקית על ידי יועץ עסקי מומחה לתחום מרפאות שיניים, יוכל לסייע לרופא השיניים בבדיקת כל הפרמטרים החשובים שהוזכרו על מנת להרחיב את הפעילות העסקית של המרפאה וכדי לחסוך בהוצאות ומשאבים. כמו כן ייעוץ עסקי מקצועי יוכל לתת תמונה מלאה ורחבה כיצד ניתן לשפר ולייעל את תהליכי העבודה בארגון.  על מנת להביא להצלחת תהליך ייעוץ עסקי חשוב ליישם את הצעות הייעול הניתנות במסגרת ייעוץ עסקי, ללא יישומן השינויים לעולם לא יגיעו.

על מנת לבנות את התכנית העסקית, היועץ העסקי צריך לאסוף מידע על המרפאה כגון דוחות כספיים, בחינה ומדידה של תהליכי העבודה במרפאה, ניהול המרפאה, בדיקת תזרים המזומנים, בחינת השיווק והפרסום של המרפאה וכדומה. תהליך איסוף המידע הינו חשוב ביותר כדי להבין כיצד ניתן לשפר ולייעל את ניהול המרפאה ובכדי להגדיל את הפעילות העסקית, הגדלת קהל הלקוחות והגדלת הרווחים.

על מנת לבצע את תהליך ייעוץ עסקי בצורה נכונה, יש צורך בהגדרה ברורה של קהל היעד שמגיע למרפאה, מי הם הלקוחות, מדוע הם מגיעים, האם המרפאה עונה על צורך מסוים וכדומה. לאחר הגדרת קהל היעד, חשוב להבין כיצד המרפאה עונה על הצורך של הלקוחות. ככל שהתמורה תהיה גבוהה יותר עבורם, כך קהל הלקוחות יישמר לאורך זמן ויהפוך להיות קבוע.

במרפאת שיניים נדרש ניהול נכון בהיבטים רבים. ייעוץ עסקי למרפאת שיניים הינו חשוב וקריטי כדי להביא להצלחה ושגשוג המרפאה. כמו כן במהלך ייעוץ עסקי רופא השיניים יוכל לקבל תמונה ברורה ומלאה על המצב הקיים וכיצד ניתן לשפר ולייעל את ניהול המרפאה, שיפור יכולות הניהול, האצלת סמכויות, הגדלה של כוח אדם לצורך ניהול נכון של המרפאה, אפיקים לשיווק ופרסום המרפאה באזור בו היא ממוקמת, כמו כן פיתוח עסקי ואסטרטגי שיכול להביא לשיפור הרווחים והגדלת קהל הלקוחות הפוטנציאלי, תוך מתן כלים מקצועיים ופרקטיים.

חשוב לבחור בחברה מקצועית, וותיקה ומוכרת לשירותי ייעוץ עסקי, מומלץ לתאם פגישה ראשונית עם היועץ כדי להבין את התהליך שעומד לפניכם, כמו כן חשוב לבדוק שיש כימיה ותקשורת טובה עם היועץ העסקי שיבצע את התהליך, חשוב לזכור שמדובר בתהליך ארוך טווח ויש לבדוק את כל הפרמטרים החשובים כדי להביא להצלחת התהליך. כמו כן חשוב לבצע השוואת מחירים וסקר שוק כדי לוודא שהמחיר המוצע הוא אכן כפי המקובל בשוק. מחיר נמוך מידיי עלול להוות נורת אזהרה, מאחר שמחיר נמוך מידיי יכול להעיד על חוסר מקצועיות  או על חוסר ניסיון. בנוסף לכך מומלץ לוודא שהיועץ העסקי שלכם רכש את ההשכלה הנדרשת ויש לו תעודה מקצועית, כמו כן יש לוודא מראש שהוא כבר ביצע תהליך דומה במרפאת שיניים אחרת. כדאי לשאול שאלות רלוונטיות כגון כיצד הוא התמודד עם מצב X, מה היה הפתרון לאותו מצב, מהם דרכי הפעולה הנכונים לאותו המצב וכדומה. מדובר בדרך טובה להבין את נקודת המבט של היועץ העסקי וכיצד הוא פותר בעיות שעולות במהלך התהליך המשותף, חשוב לזכור ששיתוף פעולה בין בעל המרפאה לבין היועץ העסקי הוא חשוב ביותר כדי לגרום להצלחת התהליך.

אולי תתעניין/י גם ב:

חברת Wiservice   מתמחה במתן פתרונות ומענה מקצועי לחברות וארגונים במגוון תחומים כגון בחינת תהליכי עבודה, צמצום של ליקויים וכשלים, שיפור רמת השירות, מדידה ובקרה של תהליכים בחברה באמצעות כלים מקצועיים, ליווי ופיתוח מנהלים, חיסכון במשאבים, מוזמנים ליצור איתנו קשר, נשמח לתת מענה לכל שאלה.

אבחון ראשוני ללא עלות השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם