ייעוץ עסקי לסטארטאפים

כל סטארטאפ מתחיל עם רעיון מסוים, בייעוץ עסקי לסטארטאפים המטרה היא ליזום תכנית עסקית מקצועית שתוכל לתת מענה לאתגרים הניצבים בפני היזמים. כמו כן תהליכי ייעוץ והכוונה לסטארטאפים שונה מתהליכי ייעוץ עבור חברות וארגונים, מאחר שהצרכים, המטרות והיעדים לפחות בשלבים ההתחלתיים הם שונים. בשלב ההתחלתי יש לגייס כספים לצורך מימון הסטארטאפ, המטרה היא לגרום להצלחתו ולצמיחתו באופן שיאפשר קרקע יציבה ונוחה להתחלת עבודה.

תכנית עסקית לסטארטאפים צריכה להיות מוכוונת בהתאם למטרות ויעדים של יזמי החברה. כאשר המטרה העיקרית בבניית התכנית העסקית היא כיצד ניתן למקסם את הפוטנציאל הגלום ברעיון של היזמים, איך ניתן לפתח אותו וליישם אותו הלכה למעשה. כדי להבין כיצד ניתן ליישם את הרעיון בפועל, יש צורך בבדיקה של מתחרים בתחום, מבצעים מיפוי של השוק, מי הם מתחרים, כיצד הם פועלים, מהם דרכי השיווק והפרסום של הסטארטאפ ובחינה של היבטים נוספים. כמו כן התכנית העסקית כוללת גם היבטים פיננסיים, הוצאות מול הכנסות, חיסכון משאבים ועוד.

אחת הבעיות העיקריות בסטראטאפים היא גיוס המימון. גם אן מצליחים לגייס כספים, צריך לדעת כיצד לנתב אותם למקום נכון, כדי לאפשר את הצלחת הסטארטאפ. קיימים הרבה סטראטאפים שנופלים מסיבות שונות, יש סיטואציות הקשורות לתחרות בין הסטראטאפים ולפעמים זה קורה עקב בעיות עם התקציב והמימון. לכן חשוב לקבל ייעוץ עסקי כבר בשלבים הראשונים של הקמת הסטארטאפ. יש צורך לבדוק את כדאיות ההשקעה ברעיון של היזמים, כלומר האם כדאי להשקיע את הכסף והאם הוא יניב רווחים.

שלב בדיקת הכדאיות הוא שלב קריטי בייעוץ עסקי לסטארטאפים, יועץ עסקי בודק את התקציב, הוצאות מול הכנסות, למשל הוצאות על שכירות, משכורות לצוות העובדים בחברה, הוצאות על ציוד, מחשוב, מקורות מימון נוספים ועלויות הייצור של המוצר. כמו כן היבט נוסף וחשוב שיש לבחון הוא למי פונה המוצר, מי הוא קהל היעד שלכם וכיצד משווקים לו את המוצר. כמו חשוב לבדוק כצד המתחרים פועלים בשטח, כיצד משווקים את המוצר ובאיזה מחיר.

בנוסף לכך יועץ עסקי שתחום התמחותו הוא סטארטאפ יוכל לסייע ללקוח במציאת מקורות מימון כגון קרנות סיוע ממשלתיות, משקיעים, קרנות הון סיכון ועוד. קיימת חשיבות רבה להכנת תכנית עסקית טרם פנייה למשקיעים על מנת להציג בפניהם תכנית ריאלית כיצד ניתן ליישם את הרעיון של היזמים בצורה פרקטית ורווחית. חשוב לעורר עניין ואהדה אצל המשקיעים כדי לשכנע אותם במימון הפרויקט.

התכנית העסקית נועדה כדי ליצור סדר וארגון בעבודה של היזמים, כמו כן היא מכילה את המטרות, החזון והיעדים של החברה, יחד עם כלים ליישום פרקטי של התהליכים בחברה. כמו כן התכנית העסקית מכוונת את היזמים להתנהלות נכונה עם תזרים המזומנים העומד לרשותם וכיצד להשתמש בו בצורה נכונה כדי להביא להצלחת הסטארטאפ.

חשוב לדעת שאין מתכון קסם להצלחת הסטראטאפ וכל מקרה לגופו, אך יש כמה פעולות פשוטות ובסיסיות שניתן ליישם כדי למצות את מלוא הפוטנציאל של החברה. בתהליך ייעוץ עסקי לסטארטאפ, חשוב להבין שיש צורך לצאת מאזור הנוחות ולהתחיל לחשוב בגדול, המטרה היא לא רק להשיג מימון, אלא מעבר לכך, יש מצבים שבהם לוקחים סיכונים, יש צורך בהתאמת החברה לשוק ולחברות הזנק מתחרות, המטרה היא להסתכל קדימה ולפעול בהתאם. יש סיטואציות שבהן צריך לשנות את החשיבה ולאמץ דפוסי חשיבה חדשים כדי לשמור על חיוניות החברה. מעבר לכך, נדרש שיתוף פעולה מלא עם יוע עסקי על מנת להגיע לתוצאות והישגים בהתאם למטרות החברה.

על מנת לגרום להצלחת הסטארטאפ בצורה הטובה ביותר יש לבצע מחקר ועבודת שטח הכולל בחינה של הפרמטרים הבאים:

  • הלקוחות – חשוב לבדוק מי הוא קהל היעד, הלקוחות הפוטנציאליים של החברה הם אלו שצריך לכוון עבורם את הקמפיין השיווקי של החברה. כמו כן חשוב להכין מראש את האסטרטגיה השיווקית של החברה ולהתאים אותה לצרכי הלקוחות שלכם.
  • מתחרים – אחת הבדיקות החשובות ביותר היא בדיקת מתחרים. ביצוע של מודיעין עסקי יכול לתרום הרבה מאד כדי להבין כיצד חברות מתחרות מצליחות למכור את המוצר שלהן, מה הרווחים שלהן, כמה עובדים יש בחברה, מומלץ לחפש מידע על ספקים.
  • תכנית עסקית – תכנית עסקית נבנית בשיתוף פעולה עם יועץ עסקי שמגיע ללוות אתכם בתהליך, מבחינת התנהלות כספית נכונה, יצירת תזרים מזומנים, חיסכון בעלויות שאין בהן צורך, חיסכון במשאבים , בכח אדם וכדומה.
  • חיוניות – אחד המפתחות החשובים ביותר להצלחת הקמת סטארטאפ הוא חיוניות, הכוונה היא להראות שאתם תמיד בעניינים, הפגנת התלהבות ותשוקה לעבודה שאתם עושים, תשדר לעובדים הרבה מאד בטחון עצמי והם ירצו להיות שותפים נאמנים לתהליך. כמו כן חשוב תמיד להיות חיוניים כדי להשיג את מה שתמיד חלמתם עליו – הסטארטאפ שלכם, מה שבניתם במו ידיכם. אז נכון, זה מצריך עבודה קשה, אך משתלמת במיוחד כאשר ההצלחה מגיעה בעקבותיה.
  • ייעוץ עסקי – חשוב מאד להיעזר בשירותי ייעוץ עסקי לחברות סטארטאפ כדי לקדם את תהליכי העבודה למקום חיובי ואפקטיבי. כמו כן יועץ עסקי יוכל לספק לכם תמונה אמיתית ואובייקטיבית על המצב הנוכחי בחברה, כמו כן הוא יציג בפניכם את המצב הכלכלי של החברה וכיצד ניתן להגדיל את הרווחים ואת אחוזי המכירה של המוצר.

אולי תתעניין גם ב:

חברת Wiservice מתמחה במתן פתרונות ומענה מקצועי לחברות וארגונים בנושאי ייעוץ עסקי וכלכלי, ליווי ופיתוח מנהלים, מערך מדידה, בקרה ואבחון, שיפור וייעול תהליכים בחברה, תכנון משאבים, ייעוץ ארגוני  ועוד. נשמח לתת מענה לכל שאלה. 

אבחון ראשוני ללא עלות השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם