10 הדיברות לתוכנית תגמול
אחרי שהטמענו בהצלחה עשרות תוכניות תגמול בארגונים רבים, אספנו וחידדנו את 10 הדיברות שלנו לתוכנית תגמול איכותית ואפקטיבית – פשטות – אל תסבכו את התוכנית
10 הדיברות למנהל
"דרך הרגליים" – תענו לשיחות, הצטרפו לפגישות, תעמיסו חבילות או תסדרו מדפים. תחוו את "רצפת הייצור" אצלכם ביחידה. יתרום משמעותית לשיפור תהליך קבלת ההחלטות התבססו
OKR – Objectives and Key Results
OKR (מטרות ותוצאות) זו שיטה להגדרת מטרות ותקשורת ניהולית או בקצרה – "מה אתה רוצה להשיג ובאילו אבני דרך תצטרך לעמוד כדי להשיג אותן". OKR
26 שעות…
חדשות לבקרים שאנחנו שומעים אודות מחאת הרופאים המתמחים לתורנויות ה- 26 שעות. בצדק, אף אחד לא רוצה להגיע לבית החולים ולהיבדק ע"י רופא שנמצא בשעה
למה חשוב ליצור מערך מדידה נכון, ואיך עושים את זה
מכירים את המשפט "מה שלא נמדד, לא מנוהל"? אנחנו בטוחים שכן. למרות שהפך כבר לקלישאה עסקית, המשפט הזה עדיין נכון. הרי איך נדע מה אנחנו
אין כמו בבית…
מאז פרצה לחיינו הקורונה אנחנו שומעים הרבה מאוד על "עבודה מהבית", אבל בפועל שיטת עבודה זו כבר קיימת כאן הרבה זמן לפני. מנהלים לעיתים חוששים
בחזרה למשרד
הקורונה אילצה חברות וארגונים רבים להעביר את העובדים לעבוד מהבית. בימים אלו, המשק אט אט חוזר למסלול בידיעה שבתקופה הקרובה נעבוד בצל הקורונה. לפני שאתם
יעילות בבתי החולים
בתי החולים עמוסים למכביר וקיים מחסור משמעותי במשאבים וכוח אדם, אבל האם לא ניתן להפחית מעט את העומס? האם לא ניתן לקצר את זמני המתנה
התמריץ שממריץ – "הטמעה ובקרה" (פרק 4)
אז המודל יצא לדרך. ישבנו פרטנית עם כל העובדים וטיפלנו בכל ההתנגדויות לשינוי. ווידאנו שאף עובד לא יופתע לראשונה בתלוש השכר, אבל טרם סיימנו. כעת
התמריץ שממריץ – "ההשקה" (פרק 3)
בשעה טובה ומוצלחת יש לנו מודל תמריץ. חשבנו, בנינו, שינינו, החלטנו וקיבלנו את ברכת הדרך מהמנהלים, וכעת צריך לגשת לשלב הבא – הצגת המודל ביחידה.
התמריץ שממריץ – "על שולחן השרטוטים" (פרק 2)
אז אחרי שהגדרנו ואפיינו מה אנחנו רוצים להשיג ובאיזו שיטה, ואנחנו יודעים אילו פרמטרים ומדדים אנחנו רוצים לשפר, עוברים לשלב של תכנון ובניית המודלים. לא
התמריץ שממריץ – "מה אנחנו רוצים"? (פרק 1)
הגענו למסקנה שאנחנו צריכים לשנות את שיטת התמרוץ של העובדים ביחידה/ארגון שלנו. בין אם קיים מודל פעיל ובין אם לאו, בניית מודל תמריץ אינו דבר
הטמעת תהליכים בארגון
אחד האתגרים המהותיים בארגון הינו הטמעת תהליכים חדשים הכרוכים בשינוי ארגוני. ארגונים רבים צריכים להסתגל לסביבת עבודה המשתנה לעיתים תכופות. ישנם שינויים המשפיעים באופן ישיר
ייעוץ אסטרטגי לחברות
ייעוץ אסטרטגי הינו שירות הניתן עבור ארגונים וחברות על מנת לתכנן אילו פעולות צריכות להתבצע על מנת ליישם אסטרטגיה יעילה המותאמת למצב השוק ולמידת התחרותיות
מה תפקידו של יועץ ארגוני?
ייעוץ ארגוני הינו תהליך או סדרה של תהליכים שמטרתם להביא לכדי התייעלות ארגונית. ייעוץ ארגוני בבסיסו מהווה ניתוח של מהלכים, ביצועים, תפקוד ותפוקה של עובדים
שיפור ביצועים ארגוני
מנהלים רבים חושבים כי תהליך של שיפור ביצועים ארגוני הינו תהליך מורכב, המחייב הערכות ארוכת טווח של כלל הארגון בשילוב עם השקעה כספית גבוהה ועל
חוק 6 דקות זוז
בשנת 2015, עלה לאוויר חוק 3 הדקות המפורסם של ח"כ איתן כבל. החוק חייב את חברות התקשורת לתת מענה אנושי עד 3 דקות המתנה או
60 שניות על נטישת לקוחות
בכול מערך טלפוני / פרונטלי זה או אחר, אחד הפרמטרים הנמדדים ביתר שאת הינו שיעור הנטישה. פרט לשירותי חרום, בהם המענה חייב להיות מלא (קרי
אנחנו על המפה
מה זה GIS (Geographic Information systems)? מערכת מידע גיאוגרפית (ממ"ג) היא תוכנה המאפשרת ניהול, אחזור וניתוח מידע על בסיס מפות גיאוגרפיות תוך שילוב תכנים ממספר שכבות מידע והצגתם במקביל.
הגדרת מערך יעדים
איך נדע שהגענו למחוז חפצנו אם אנחנו לא יודעים היכן הוא נמצא? כל ארגון באשר הוא, מגדיר לעצמו חזון ומטרות. בכדי להגשים את האסטרטגיה, הארגון
הדרך הנכונה לחישוב רמת שרות בארגון
מדדים רבים מלמדים על טיב השרות שאנחנו מספקים ללקוחותינו. אחוז מענה, שיעור הנטישה, זמן המתנה, זמן המתנה מקסימלי וגם רמת שרות. רמת שרות או TSF כפי שחלקנו
המודל לא קובע
בניית מודל שכר עידוד/תגמול הוא צעד חשוב בתהליך ויש לתת לו את הכבוד המגיע (ראה מאמר בנושא "שכר עידוד"), אולם השלב הקריטי להצלחה הינו יישום
הקול מסגיר הכול
בזמנים בהם יותר ויותר חברות מסחריות מעוניינות להיות ממוקדות לקוח, הדגש על שירות הלקוחות עולה בהתמדה. למרות זאת, ארגונים רבים עדיין ממעטים בחשיבות מערך השירות
זה רק מים
ברוב משקי הבית בישראל מונח לו במטבח על השיש מתקן לשתיית מים כזה או אחר. הסתבר לי לאחרונה כי קיימים בשוק לא מעט חברות ופתרונות
חיזוי טיב שרות
מערכי שרות ומכירה מתמודדים במציאות היומיומית בעשרות אירועים המשפיעים על טיב השרות אותו הם מספקים ללקוחותיהם. היעדרויות לא צפויות, עדכונים במערכות המידע, פרסומים במדיות השונות,
מדדים – שעון המחוונים הארגוני
נכון, בסופו של יום, כל ארגון מודד את הצלחתו על בסיס המאפיינים הפיננסים אותם הוא השיג. הכנסות, רווחיות, נתח שוק וכדומה. ונכון, כל ארגון יודע
מדדים יחסיים
לא מזמן צפיתי בטלוויזיה במשחק כדור – רגל מליגת האלופות. בתחילת המחצית השנייה, החליט מאמן אחת הקבוצות לבצע חילוף של אחד השחקנים. בשידורי כדור-רגל מאירופה,
מובן מאליו
ערב שבת, משפחתי ואני הלכנו לסעוד במסעדה תל אביבית מוכרת. בהגיענו, הושיבו אותנו בשולחן קטן ורעוע 2.5 מטר מדלת הכניסה. שביקשתי לעבור לאחד מהתאים בצד,
מודל תגמול / שכר עידוד
בישראל ובעולם כולו, ארגונים מחפשים דרכים יעילות כיצד לעודד מוטיבציה בעבודה. כל ארגון השואף ליעילות, מוכרח להפעיל בצורה אופטימאלית את ההון האנושי שלו. שכר העידוד/מודל
ממוסך למרכז שרות
למי מאתנו לא יצא לבקר במוסך? ערב לפני מחפשים טרמפ כדי לא להיתקע שם שעות, קמים מוקדם בבוקר כדי להגיע ראשונים, מנסים להבין למה דווקא
מעגל הבקרה
הגדרנו מדדים, הצבנו יעדים ועכשיו אנחנו מצפים בכיליון עיניים לשיפור הביצועים המיוחל. הלא כן? כן ולא. כן – עצם המדידה והצבת היעדים, תיצור שינוי אווירה בארגון
מענה מהיר זה לא הכול…
התקלקל לי מכשיר חשמלי במטבח. אחרי המתנה קצרה יחסית על הקו ענתה לי נציגת שרות אדיבה מאוד, רק חבל שיתר התהליכים פחות אדיבים… זה התחיל
מערך מדידה ארגוני
אז אחרי שהבנו את נחיצות המדדים הארגוניים, נשאלת השאלה – איך בונים ומיישמים מערך מדידה ארגוני בכדי לנווט את הארגון לעבר ייעודו ומטרותיו? כל מי
ניהול זמן
מר סלים ורזה הפציר בבנו נשר'קה שכדי להצטיין עליו להתאמן 25 שעות ביממה. מכוון שאנחנו, להבדיל מנשר'קה, לא יכולים לקום שעה קודם, חשוב מאוד שנדע
סביר
המונדיאל הוא טורניר הכדורגל החשוב ביותר בעולם ובו מתמודדות 32 מתוך כלל הנבחרות הלאומיות לגברים החברות בפיפ"א, הגוף הבינלאומי המנהל את תחרויות הכדורגל הרשמיות. הטורניר
סרגל הישגים מאוזן – Balanced Scorecard
סרגל הישגים מאוזן (BSC) הינו מערכת לתכנון וניהול בארגון. המערכת נמצאת בשימוש אינטנסיבי בעסקים ובתעשייה, מוסדות ממשלה ומלכ"רים במטרה לתאם בין פעילויות הארגון לבין חזונו
פנוי להצעות
בשנתיים האחרונות דילגתי מספר פעמים בין חברות הסלולר השונות. כל ביקור כזה נשמר היטב בזיכרון של החברות שמנסות לא אחת לשכנע אותי "לשוב הביתה". ספק
קופה רושמת
כאשר מדובר על קניות בסופרמרקט, אנחנו הישראלים מתחלקים ל-2: אלו שדוחפים את החשבון לאחת השקיות בדרך לפח האשפה אלו שעוצרים בקופה הראשית אני באופן אישי
שרות HD
"איכות שיחה ב- HD", "הרשת המהירה בישראל", "אפליקציית HD", "הרשת הבטוחה בישראל" …. תסלחו לי על הבוטות , אבל – מה זה החארטה הזה?!? למה אנחנו לא
שרות ווירטואלי
מזה חודש ימים שאני מסתובב עם תחושה קשה של היותי פראייר. חברות הסלולר הווירטואליות מציעות חבילות במחירי רצפה ואני עדיין משלם 120 ₪ לחודש. למרות
שרות חכם
לא מזמן, יצאנו משפחתי ואני למסעדה, לחגוג אירוע משפחתי בארוחת ערב טעימה. קוקטיל הבית הוגש לנו בזמן ההמתנה, המלצרית הייתה אדיבה והאוכל הגיע תוך פרק
שרות מוכר ??
"האביב הסלולרי" שהתעורר לאחרונה, הביא גם אלי את דילמת המעבר לספק אחר ואחרי סקר שוק מקיף שביצעתי בין רוב החברות, יצרתי קשר טלפוני עם מוקד
תהליך קליטת לקוח חדש בארגון
זוכרים את הדילמה מלפני חודש? דילמת ה"שרות המוכר"? אותם 20 השקלים שהעדפתי להשקיע כדי לקבל שרות טוב? אבל עד כמה חלקלק המדרון? 50 ₪ לחודש? 75
תהליכי עבודה להצלחה
"האיכות של היום היא המוניטין של מחר…" (אדוארד דמינג – אבי תורת ה- TQM). עיקר פעילות הארגון מושתת על 2 סוגי פעילויות – פעילות שוטפת פעילות
תכנון משאבים וחיזוי רמת שרות במערכי שרות לקוחות
מערכי שרות ומכירה הם חלון הראווה של הארגון והפלטפורמה המרכזית שבאמצעותה מנהל הארגון תקשורת יומית עם לקוחותיו. כיום, בתקופה תחרותית הולכת וגוברת, ממד השרות תופס
תקינה
ההון האנושי בארגון הינו לרוב המשאב היקר ביותר (תרתי משמע). ארגונים רבים, המפעילים מערכי שרות ומכירה גדולים, לא תמיד משקיעים את הנדרש בכדי להגיע לאיזון
טיפים לתכנון משאבים יעיל
5 טיפים בבואנו לבצע תכנון משאבים חכם ביחידה – דע את העבר כדי לתכנן את העתיד – למד, הכר ונתח את נתוני היחידה על מנת